Alla inlägg under oktober 2015

Av Eva Hellqvist - 14 oktober 2015 10:19

Ja då är det en ny dag igen då. Tycker vissa dagar går fortare än andra, men det beror väl på vad man sysslar med kan jag tro. Igår gick jag o slasade i pyjamas hela dagen och gjorde absolut ingenting nyttigt, såna dagar är sköna att ha mellan varven, men jag gör det bara för att jag vill och framförallt att jag KAN göra det, ingen som gnäller.


Men idag ska jag försöka att få på mig nå trasor iaf, o se vad jag hittar på att göra.

Har en Amerika koffert som skulle behöva tömmas, då får jag undan lite mer här i mitt data/pysselrum. Men man ska komma igång också, och måste ge kroppen en chans att vakna så den kan fungera som jag vill, och inte strejka som den kan göra i bland.

Blir bara så frustrerad när den strejkar, när man vet att man har kunnat det mesta tidigare, men nuförtiden tar en vanlig städning 2-3 dagar, nåt man gjorde på kanske 3-4 timmar förr, ja ja ingen idé att klaga, ingen som lyssnar ändå, bara liksom att bita ihop, men det går bättre o bättre.


Har kommit till en punkt i livet då jag försöker acceptera min sjukdom, men det har tagit lång tid. Många bakslag har jag haft, och har nog några bakslag kvar skulle jag tro, men bara falla och sen kravla sig upp igen sakta men säkert.


Nä det var ju en påtår jag skulle fixa, så ha de bra alla därute, och kram till er alla som vill ha en.



 


  

Av Eva Hellqvist - 13 oktober 2015 06:10

Bara tvungen att skapa en ny blogg, känner mig en aning skrivsugen ibland.


Hösten är här nu, -0,9 nu vid 06 tiden, grått o dimmigt, inte speciellt skönt, tur man inte behöver gå ut om man inte vill, bara vara inne i värmen o dona på.

I dag vet jag inte riktigt ännu vad jag ska hitta på, för tidigt för såna planer än, ner i sängen en sväng till i alla fall blir det, jag har druckit kaffe o Snuffe (min fyrbente sambo) har fått mat, så han är nöjd o belåten just nu.
 



 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards