Alla inlägg under december 2019

Av Eva Hellqvist - 15 december 2019 13:01

Fort gick det att bli 3:e advent, men jag har inte ens tänt första ljuset ens, bryr mig inte så mycket om det. Snart jul, ja det blir inte så mycket jul här hemma för min del. Ingen som helst respons på den hjälp jag frågat om, men skit samma. Det är som det är och mycket mer än så här blir det inte känner jag. Det blir jul oavsett om jag sliter häcken av mig eller inte. Tänker inte ha mer värk än jag redan har.


Har också bestämt mig att vara hemma under julen, inte åka nånstans, bara vara och göra som jag vill. Känns som om det är lugnast så. Nå överflöd av julmat blir det inte heller, kanske skinka o Jansson, men mer än så blir det inte för min del. Bara att kasta pengar åt helvete, det finns ett liv efter jul också. Men mycket frukt vill jag ha *gottgott*.


Den värsta och jobbiga dagen på året har nu passerat, det är den 14:e December, det var den dagen som Rasmus somnade in, året var 2005. Men det gör lika ont varje år när den dagen kommer. Kommer aldrig att glömma just den stunden när han tar sina sista 4 andetag, liggandes i min famn. Den som inte gått igenom nåt sånt här kan nog inte förstå hur det är att förlora ett barn. Saknaden och sorgen är lika, men man lär sig att leva med det efter ett tag.


Nä inget mer denna gång..... over and out


 

Ovido - Quiz & Flashcards