Alla inlägg under juli 2016

Av Eva Hellqvist - 13 juli 2016 07:01

I går vart det en aning tjafsande mellan mig och x på en annans fejjan inlägg och på ett av mina inlägg, men det känns faktiskt skönt att fått fräst av sig till x, mycket som x inte förstår vad som händer i min kropp, händer domnar, man får kramp osv. Är svårt för  en annan att sätta sig in i såna saker när man inte "lider" av det själv.


Det fanns en hel del jag hade velat fått fram till x, men knep ihop truten och kanske bäst så, vänskapen borta sen ett bra tag tillbaka känns det som. X lovade att komma o hälsa på en sväng innan x flyttade, men så vart inte fallet, inte bara jag som vart besviken. Men x har väl en bra förklaring till det också kan jag tro. Sen lessnar man på den envägs vänskap som blir, sällan x ringde till mig, mest jag till x, och sånt tröttnar jag på, finns en till människa som liksom man tappat kontakten med, men där har det bara runnit ut i sanden, finns liksom inget kvar, synd, för vi har verkligen haft jävligt roligt under många år, men man får leva på minnen............ !


Men men jag får fortsätta umgås med mina barn o barnbarn så länge dom vill ha mig i sina liv, sen får man se vad som händer.


 

Av Eva Hellqvist - 7 juli 2016 15:26

I blnd kan jag tycka det är skönt att vara ensam, men ofta känns det jobbigt att vara ensam, kan ju inte kräva att mina barn alltid ska finnas, dom har ju sin egna familjer och aktiviteter för sig, så inte har dom lust att släpa med sig morsan hit o dit, det förstår jag mycket väl.

Ibland känner jag att jag bara tränger mig på, ok jag kollar alltid om dom ska vara hemma osv, men vem vill egentligen ha morsan springandes hos sig var och varannan dag. Får nog kanske sluta med det, acceptera att mitt liv kommer att bestå av ensamhet.


Efer allt jag gått igenom har jag svårt att släppa in okända människor i mitt liv, jag litar inte på folk, det ska låta så bra, men i slutänden blir jag bara sviken. När ska det bli min tur att få leva ett normalt liv ??  Jag vet att det aldrig mer kommer att bli så igen, det har ju jag fått efter många år av psykiskt hånande.


En önskan jag har äär kunna träffa en kompis här uppe som jag känner att jag kan lita på, och kunna umgås med, men det är bara en dröm som aldrig kommer att slå in. Så jag får fortsätta mitt ensamma liv.


 

Av Eva Hellqvist - 1 juli 2016 10:31

Jaha Juni slut och nu är Juli här, undrar hur denna månad kommer att bli som vädermässigt. Industrisemestern är ju i antågande, eller om den redan startat, vet inte riktigt, håller inte koll på den saken längre eftersom jag inte har semester längre. =) 

Natten i natt har bara varit skit, inte många timmars sömn, verkar som om John Blund tagit semester, eller så kanske nån låst in honom, Hmmm undrar just vem det kan vara i så fall ??


På måndag är det dags för halvårs kontroll hos tandläkaren, får se om han hittar några dyra överraskningar, hoppas inte, för det har jag minsann inte råd med.


Nä nu har jag inget mer ointressant att krafsa ner, ha de bra till nästa gång andan faller på .


 

Ovido - Quiz & Flashcards