Alla inlägg under oktober 2016

Av Eva Hellqvist - 29 oktober 2016 10:04

Ja den gränsen är hårfin, vart kolsvart i torsdags, men börjar bli mörkgrått nu, så det går åt rätt håll. Tur det i alla fall. Lite trött på att jag alltid ställer till det för allt o alla, men ska nog ta ett steg åt sidan så länge, känns som lugnast just nu.


Hade en idé om att bygga om hörnsoffan, men det får nog vara då jag inte har styrkan i armarna att dela på den, och äger ingen borrmaskin för ev borrning av nya hål, så hela idén får läggas på hyllan som så mycket annat. Får ha det som jag har, trots att jag vantrivs med hörnsoffa, skulle vilja ha en 2-sits soffa och fåtöljer, men det har man ju inte råd med, så bara att stå ut med "rapplet" man har, tur man är van.


Idag visar sig solen i alla fall, kanske man blir lite piggare, eller så blir det som vanligt, sova mig genom dagen, ganska skönt kan jag tycka.

Egentligen skulle jag börja med att göra ett par örhängen som jag tyckte var snygga, men tappade lusten på nåt vis, har i princip plockat fram det jag behöver, men mer vart det inte, får väl se om lusten återkommer eller om jag plockar undan allt. Man är ju bara en jävla sopa och amatör, så skit samma.


Nä färdig gnällt för i dag......... over and out.


 

Av Eva Hellqvist - 17 oktober 2016 04:54

Ja nu ger jag upp allt omkring mig, kommer hit barnbarn som gör sattyg, mamman lovar komma  och ta rätt på det men icke, får man göra själv. Och eftersom vederbörande barnbarn inte kan låta bli saker o ting är det nu förbjudet att titta på film här hos mig !

Men det spelar ju ingen roll vad jag säger eller gör så blir ju allt fel ändå. Så nu lägger jag ner livet liksom, backar bakåt flera steg.


Fakturorna som jag skulle få igår kväll har fortfarande inte dykt upp, och får jag dom inte är det jävligt svårt att betala, det kan ju vem som helst räkna ut, så dagen finns att komma med dom och hämta en säck med innehåll.


Känner att jag har och är nog en jävligt dålig mamma/människa eftersom det blir så här, visst jag slängde på luren i örat på en av döttrarna igår, men det kändes att hon satt sig över mig på nåt vis, försökte komma med råd, men inget dög, så jag lägger mig inte i där heller, men ju fler som drar sig undan desto billigare blir det för mig, harbestämt att vara ensam hela julhelgen, nog för att jag brukar vara det, men hade planer på att kanske bryta den "trenden", men nu känns det som om jag håller på mina gamla vanliga trender, lugnast så känns det som, ingen som lider av det.


Nä nu är det färdig gnällt för den här gången....... over and out !!!


 

Av Eva Hellqvist - 7 oktober 2016 14:48

Ja nu var det ett tag sen jag skrev nåt, men det cirkulerar så mycket runt mig just nu med en närstående person. Det har lett till att jag hamnat i ett trötthets period, vill bara sova , dag som natt. Ganska jobbigt när det blir så här, men tyvärr kan jag inte styra över kroppens signaler. Nu klockan 14.30 ca kom jag in i en dusch o fick på mig kläder, vilket jag skulle gjort i morse, men bättre sent än aldrig. Bara hoppas jag kan hålla mig vaken resten av dagen.


Annars händer det inte så mycket mer just nu, bara vänta ut denna trötthet, det går om sig det vet jag, men hur länge den sitter i vet jag däremot inte, det varierar från gång till gång, sen är det här en jävla jobbig tid för mig, och det kommer inte att bli bättre förrän efter jul nångång. Det är så det brukar vara.


Men ni som kan hålla er vakna så ha en fortsatt bra dag, nu blir det en kopp go´kaffe .


 


  


Ovido - Quiz & Flashcards