Alla inlägg under november 2019

Av Eva Hellqvist - 22 november 2019 10:04

Ja nu är det verkligen den gråa årstiden, jag tycker inte om detta, vill ha lite vitt på backen igen. Det var vitt ett par dagar, då mådde jag bättre än dessa gråa dagar. Tycker inte om snö, men ca 1 dm kan det komma, det skulle räcka, då blir det ljusare i alla fall, och man mår så mycket bättre. Inte lika trött som när det bara är grått. Blir så mörkt att man behöver ha lyset på även dagtid *suck*


Svårt att komma igång med nåt vettigt, men jag har ju en jobbig tid framför mig. Hoppas bara att det ska gå bra med allt jag vill, och att jag inte åker på nåt bakslag, det har jag ingen lust med, så jobbigt att ta sig tillbaka efteråt. Startar med att fixa mig igenom 1:a advent, sen ska jag ta mig igenom Lucia, som är den jobbiga delen av december, men fixar jag den biten ska det nog kanske fungera, vill så gärna ha det mysiga med advent som blir med ljus och allt annat som hör till, för trots allt är det ju väldigt mysigt. Hoppas jag håller i hop bara. Men måste få nån hjälp att leta fram stakarna i förrådet och kolla om dom funkar, är ju når år sen sist jag använde dom, så kan ju vara bra att kolla dom.


Ska börja hålla mig hemma mer på kvällarna, inte springa till dottern i tid och otid, dom har ju ett eget liv utan att jag alltid ska komma, så dags att börja inse att man måste skärpa sig lite, men det har ju blivit till en vana att man ska gå dit och dricka kaffe på em/kväll, men det kan ju inte vara roligt att alltid "underhålla" morsan/svärmor jämt. Måste lära mig att jag har ett eget hem att vara i, och inte ligga andra till last hela tiden. Men svårt att bryta en vana, men bara gö`ne` som det sägs.


Funderar på vad jag ska roa mig med i dag, nog finns det att göra här hemma, men man ska komma till skott bara, det är nog svårt det.


Men nu är det bra för denna gång med gnäll, så over and out............


 

Av Eva Hellqvist - 14 november 2019 11:15

Har många tankar om hur mitt liv vart, mycket som hänt, mycket sorg man gått igenom, mycket sorg som finns kvar. Tror eller jag vet att viss sorg alltid kommer att finnas kvar på ett eller annat sätt, men man lär sig att leva med den. Men nu när vi närmar oss advent o jul blir mycket så mer påtagligt. Vissa förändringar kommer att ske, glad för dom som det gäller, men ändå sorgsen på nåt vis, ja svårt att förklara utan att gå in på detaljer, vilket jag inte tänker göra. Mycket jag bär inom mig, och det är nog lugnast så många gånger.


Ja helgen som kommer blir det mest städning och sånt som ska göras, får lite hjälp i morgon fredag av en dotter, vi gör då sånt jag inte klarar av själv, har man två armar som inte riktigt fungerar som dom ska, kan vissa saker bli omöjliga att utföra, kanske svårt för andra att förstå, men bara att få på ett påslakan på täcket är en bedrift, blir helt slut i armarna efteråt, det är liksom ingen självklarhet för mig längre. Man måste uppleva det för att fatta vad jag menar.


Läste ett inlägg på fejjan som en av mina brorsdöttrar skrivit, gör mig ont i hjärtat att det ska vara så för henne, att hon ska måste må så dåligt som hon gör, blir förbannad på samhället som bara kan skita i en ung människa som dom gör. Men jag tänker på henne.


Ja i övrigt är väl allt som vanligt, inget spännande på gång, ja om man inte anser att städning är spännande förstås, men det tycker inte jag, bara ett onödigt och jobbigt måste.


Ha det nu så bra alla därute, over and out för denna gång !!


 

Av Eva Hellqvist - 7 november 2019 10:13

Ja nu var det ett tag sen sist, vet inte men tappar lusten för det mesta, och då även för att blogga. Tycker ju om att skriva, men man måste ju liksom hela tiden tänka sig för vad man skriver om så man inte trampar nån på tårna. Då blir det ju ett jävla liv, det vet jag av erfarenhet.

Det här med blogg har ju på nåt vis varit ett sätt att skriva av sig vad det gäller känslor osv, men så är det faktiskt inte längre, inte ens en vanlig dagbok törs jag skriva, nån kan ju läsa vid ett obevakat tillfälle, så det törs man inte heller, så inte direkt nån att ventilera saker med. Visst jag har 2 döttrar jag brukar ventilera rätt mycket med, men tyvärr inte allt, de andra 2 säger jag inte så mycket till då det lätt kan misstolkas.


Ja nog om detta, hösten har kommit, nu väntar man bara på vintern, ja att det ska komma snö, för det kommer vi ju inte ifrån, men tycker att 1 dm kan räcka, för då blir det i alla fall lite ljusare ute. Nu är det bara mörkt tycker jag. Det blir ju en annan kyla också när snön kommer, men som sagt 1 dm skulle räcka.


Men hör och häpna, på väldigt många år som jag "hatat" allt vad advent och jul innebär, så har jag i år börjat längta, och ser fram mot advent, tycker det ska bli mysigt på nåt vis att få sätta upp stakar och stjärnor, och kanske det blir en liten plastgran till jul, men det hänger på ekonomin. Hade tänkt mig en liten som jag kan ha på kistan i vardagsrummet med belysning och lite pynt. Men som sagt ekonomin som styr, och det vet jag ju att den är ju inte den bästa. Men den som lever får se !


Ja som sagt, mycket jag inte kan/törs skriva ut här, som jag får bära inom mig. 


Så mycket mer än så här blir det inte, så over and out för denna gång, och ha det bra alla därute.


 

Ovido - Quiz & Flashcards