Alla inlägg under augusti 2019

Av Eva Hellqvist - 21 augusti 2019 10:30

Hoppsan, inte en enda rad på hela sommaren, så det kan bli ibland.

Faktiskt hållt mig frisk i sommar (peppar peppar ta i trä) , undrar om det kan bero på att jag inte hade några som helst funderingar eller planer på att åka hem till Ivantjärn, insett att det kommer aldrig bli mer än drömmar. Men drömmar måste man ju få ha, och det har jag, drömmer om att få åka hem, och träffa alla, men men...........


Inte gjort nånting i sommar, mest bara jobbat på att sluta med min ångestmedicin, och det har jag lyckats med, nåt jag egentligen inte trodde skulle gå, men funkar bra, iaf just nu. Hur det blir när det återigen blir riktig höst med tillhörande mörker vet jag inte, ingen kan förutspå det. Bara liksom att gilla läget, ta det som det kommer.


Lite ledsen är jag, då jag inte har nån kontakt med ena dottern, och därmed ingen kontakt med ett barnbarn heller, och detta bara för att jag var ärlig om en sak, hennes (dottern) ultimata straff för mänskilgheten är att ta bort mig och blockera mig från Facebook, men sa också till henne, att gör hon det en gång till, så är det ingen idé att komma sen heller, och det tänker jag stå fast vid. Jag har inte orken eller lusten att bli som en gummiboll hos henne, man åker ut om det inte passar henne, nä där får det vara stopp känner jag. Orkar inte riktig med såna "draman" i mitt liv längre, fullt upp med mitt eget liksom. Och passar inte det får saker och ting vara för min del.


Annars väldig god kontakt med de andra döttrarna och barnbarn som jag har. Jag älskar dom så mycket. Idag börjar dom i skola och förskola, Hilma börjar 6:e klass, Ida 5:e klass, Samuel 2:a klass och Philip i förskoleklass. Hoppas att allt går bra för alla.



Nu får det vara bra för denna gång....... återkommer en annan dag. 


 

Ovido - Quiz & Flashcards