Direktlänk till inlägg 14 november 2019

Livet

Av Eva Hellqvist - 14 november 2019 11:15

Har många tankar om hur mitt liv vart, mycket som hänt, mycket sorg man gått igenom, mycket sorg som finns kvar. Tror eller jag vet att viss sorg alltid kommer att finnas kvar på ett eller annat sätt, men man lär sig att leva med den. Men nu när vi närmar oss advent o jul blir mycket så mer påtagligt. Vissa förändringar kommer att ske, glad för dom som det gäller, men ändå sorgsen på nåt vis, ja svårt att förklara utan att gå in på detaljer, vilket jag inte tänker göra. Mycket jag bär inom mig, och det är nog lugnast så många gånger.


Ja helgen som kommer blir det mest städning och sånt som ska göras, får lite hjälp i morgon fredag av en dotter, vi gör då sånt jag inte klarar av själv, har man två armar som inte riktigt fungerar som dom ska, kan vissa saker bli omöjliga att utföra, kanske svårt för andra att förstå, men bara att få på ett påslakan på täcket är en bedrift, blir helt slut i armarna efteråt, det är liksom ingen självklarhet för mig längre. Man måste uppleva det för att fatta vad jag menar.


Läste ett inlägg på fejjan som en av mina brorsdöttrar skrivit, gör mig ont i hjärtat att det ska vara så för henne, att hon ska måste må så dåligt som hon gör, blir förbannad på samhället som bara kan skita i en ung människa som dom gör. Men jag tänker på henne.


Ja i övrigt är väl allt som vanligt, inget spännande på gång, ja om man inte anser att städning är spännande förstås, men det tycker inte jag, bara ett onödigt och jobbigt måste.


Ha det nu så bra alla därute, over and out för denna gång !!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Hellqvist - 10 maj 2020 10:55

Ja jag vaknade irriterad i morse, delvis vet jag varför, men delvis inte. Inser att vissa planer inför sommaren måste läggas på hyllan till nästa sommar, men då är frågan om jag pallar att köra bil, så drömmen kanske trots allt ska vara just en dröm....

Av Eva Hellqvist - 26 januari 2020 10:11


Startade en ny blogg vid nyår, men den var ingen större hit, så tillbaka till det gamla och hemtama.   Ja januari går mot sitt slut, och vintern har icke kommit riktigt. Liite snö finns det, ingen kyla att prata om, visst har det varit nån enstak...

Av Eva Hellqvist - 15 december 2019 13:01

Fort gick det att bli 3:e advent, men jag har inte ens tänt första ljuset ens, bryr mig inte så mycket om det. Snart jul, ja det blir inte så mycket jul här hemma för min del. Ingen som helst respons på den hjälp jag frågat om, men skit samma. Det är...

Av Eva Hellqvist - 22 november 2019 10:04

Ja nu är det verkligen den gråa årstiden, jag tycker inte om detta, vill ha lite vitt på backen igen. Det var vitt ett par dagar, då mådde jag bättre än dessa gråa dagar. Tycker inte om snö, men ca 1 dm kan det komma, det skulle räcka, då blir det lj...

Av Eva Hellqvist - 7 november 2019 10:13


Ja nu var det ett tag sen sist, vet inte men tappar lusten för det mesta, och då även för att blogga. Tycker ju om att skriva, men man måste ju liksom hela tiden tänka sig för vad man skriver om så man inte trampar nån på tårna. Då blir det ju ett jä...

Ovido - Quiz & Flashcards