Alla inlägg under juni 2016

Av Eva Hellqvist - 30 juni 2016 13:39

Då är denna vecka snart slut, en lite ensam helg framför mig. Inte så roligt men vad gör man, bara liksom finna sig i det hela. Folk kan ju inte anpassa sina liv efter mig, dom har ju sitt. Men får liksom lite ångest av att veta att de flesta är upptagen, vet inte, men känner mig inte så trygg då. Men nåt jag får leva med.


Har ju lite att göra här hemma, orken känns som om den är på gång igen, bara inte göra för mycket på en gång så den försvinner igen, utan en sak i taget.


Solen skiner, men som vanligt blåser det lite kallt, i alla fall tycker jag det. Skulle fixa sovrummet, men då det inte finns nån hjälp att få, så blir det ingenting av den saken heller, pallar inte att snurra sängen själv, den är ganska tung så det får väl vara som det är i sovrummet, till jag lessnat totalt och gör det själv ändå, fast jag vet ju hur det blir efteråt, men vad gör man. Har inte riktigt kommit dit än, men så blir det till slut, eftersom dom jag kan fråga alltid är upptagen med annat när jag frågar. Men tur jag fattar vinken. Men man är väl ingen Hellqvistare utan anledning. Är man dotter till Tjalle Tvärvigg lessnar man till slut och fixar det själv, även om jag får väldigt ont efteråt. Men så fungerar jag. Frågar inte många gånger då får jag höra att jag tjatar, så själv är nog bäste dräng !


Men ha de alla som läser, om det nu finns nån vill säga     


 

Av Eva Hellqvist - 27 juni 2016 13:30

Tack o lov att midsommar är över för detta år, och magen har repat sig. Det har runnit många tårar denna helg, då jag haft/har en enorm hemlängtan till Ivantjärn, det har jag väl mer eller mindre hela tiden, men ibland blir det så påtagligt att det blir mig övermäktigt och tårarna bara rinner, kommer en massa minnesbilder framför mina ögon, och det gör så ont att inte kunna vara där, det är ju min hemby, enda stället jag verkligen kan kalla hem. Hade jag bil och nånstans att bo skulle jag inte tveka att dra iväg, men som sagt lite långt att gå med rullatorn ner dit.

Hade jag haft möjligheten hade kommit ner och inte tillbaka till Sollefteå mer, då skulle jag stannat forever !!!!!!


Bara några rader idag, men jag återkommer som gubben i lådan .....


 

Av Eva Hellqvist - 23 juni 2016 11:52

Fy fan vilket dygn jag haft, och det är inte riktigt över ännu, fruktansvärt ont imagen, kan inte göra ifrån mig ordentligt, ska släppa gaser kommer det bara rent blod. Hopas det går åt rätt håll nu så man inte måste ligga på rusket över midsommar, hatar att ligga på sjukhus, allra helst vårat här i Sollefteå, har så många negativa upplevelser här att jag får bara en massa ångest. Men skulle jag bli inlagd så kommer jag att begära mig till Sundsvall. Men just nu har jag inga planer på att åka in, men OM det skulle behövas, vilket jag naturligtvis jag hoppas att jag slipper, har beställt hem A-fil får se vad magen tycker om det. Ja ja nu har jag inte så mycket mer att skriva om just nu. Ha en bra dag alla till nästa gång andan faller på.  

Av Eva Hellqvist - 20 juni 2016 14:05

Nu var det evigheter sen jag skrev nåt, har varken haft ork eller lust, många som missförstår och tolkar saker o ting på sina egna sät, och då blir allt fel, och då får man massa skit, men hoppas det inte ska bli så igen.


Sen sist jag skrev har Snuffe flyttat till katt himlen, han mådde inte riktigt bra, ett jobbigt beslut, men bäst för honom, nu mår han bra med sina polare däruppe.


Mycket har hänt, både negativt och positivt under den tid som gått, men som sagt inget jag tänker skriva om här, lugnast så. Annars är väl det mesta som det brukar vara. Händer inte så mycket för mig, som vanligt uppåt ibland och neråt ibland, vet ju aldrig från dag till dag hur man kommer att må, liksom som ett lotteri.


Ja nu har krafsat ner några rader i alla fall, och jag hoppas att jag inte kommer att dröja innan jag krafsar ner nåt igen. Ha nu en bra dag alla därute till nästa gång andan faller på.


 

Ovido - Quiz & Flashcards