Direktlänk till inlägg 22 november 2019

Gråttgråttgrått

Av Eva Hellqvist - 22 november 2019 10:04

Ja nu är det verkligen den gråa årstiden, jag tycker inte om detta, vill ha lite vitt på backen igen. Det var vitt ett par dagar, då mådde jag bättre än dessa gråa dagar. Tycker inte om snö, men ca 1 dm kan det komma, det skulle räcka, då blir det ljusare i alla fall, och man mår så mycket bättre. Inte lika trött som när det bara är grått. Blir så mörkt att man behöver ha lyset på även dagtid *suck*


Svårt att komma igång med nåt vettigt, men jag har ju en jobbig tid framför mig. Hoppas bara att det ska gå bra med allt jag vill, och att jag inte åker på nåt bakslag, det har jag ingen lust med, så jobbigt att ta sig tillbaka efteråt. Startar med att fixa mig igenom 1:a advent, sen ska jag ta mig igenom Lucia, som är den jobbiga delen av december, men fixar jag den biten ska det nog kanske fungera, vill så gärna ha det mysiga med advent som blir med ljus och allt annat som hör till, för trots allt är det ju väldigt mysigt. Hoppas jag håller i hop bara. Men måste få nån hjälp att leta fram stakarna i förrådet och kolla om dom funkar, är ju når år sen sist jag använde dom, så kan ju vara bra att kolla dom.


Ska börja hålla mig hemma mer på kvällarna, inte springa till dottern i tid och otid, dom har ju ett eget liv utan att jag alltid ska komma, så dags att börja inse att man måste skärpa sig lite, men det har ju blivit till en vana att man ska gå dit och dricka kaffe på em/kväll, men det kan ju inte vara roligt att alltid "underhålla" morsan/svärmor jämt. Måste lära mig att jag har ett eget hem att vara i, och inte ligga andra till last hela tiden. Men svårt att bryta en vana, men bara gö`ne` som det sägs.


Funderar på vad jag ska roa mig med i dag, nog finns det att göra här hemma, men man ska komma till skott bara, det är nog svårt det.


Men nu är det bra för denna gång med gnäll, så over and out............


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Hellqvist - 10 maj 2020 10:55

Ja jag vaknade irriterad i morse, delvis vet jag varför, men delvis inte. Inser att vissa planer inför sommaren måste läggas på hyllan till nästa sommar, men då är frågan om jag pallar att köra bil, så drömmen kanske trots allt ska vara just en dröm....

Av Eva Hellqvist - 26 januari 2020 10:11


Startade en ny blogg vid nyår, men den var ingen större hit, så tillbaka till det gamla och hemtama.   Ja januari går mot sitt slut, och vintern har icke kommit riktigt. Liite snö finns det, ingen kyla att prata om, visst har det varit nån enstak...

Av Eva Hellqvist - 15 december 2019 13:01

Fort gick det att bli 3:e advent, men jag har inte ens tänt första ljuset ens, bryr mig inte så mycket om det. Snart jul, ja det blir inte så mycket jul här hemma för min del. Ingen som helst respons på den hjälp jag frågat om, men skit samma. Det är...

Av Eva Hellqvist - 14 november 2019 11:15

Har många tankar om hur mitt liv vart, mycket som hänt, mycket sorg man gått igenom, mycket sorg som finns kvar. Tror eller jag vet att viss sorg alltid kommer att finnas kvar på ett eller annat sätt, men man lär sig att leva med den. Men nu när vi n...

Av Eva Hellqvist - 7 november 2019 10:13


Ja nu var det ett tag sen sist, vet inte men tappar lusten för det mesta, och då även för att blogga. Tycker ju om att skriva, men man måste ju liksom hela tiden tänka sig för vad man skriver om så man inte trampar nån på tårna. Då blir det ju ett jä...

Ovido - Quiz & Flashcards