Alla inlägg under januari 2020

Av Eva Hellqvist - 26 januari 2020 10:11

Startade en ny blogg vid nyår, men den var ingen större hit, så tillbaka till det gamla och hemtama.


Ja januari går mot sitt slut, och vintern har icke kommit riktigt. Liite snö finns det, ingen kyla att prata om, visst har det varit nån enstaka dag med kallgrader runt -20, men inget att hänga upp i julgranen om jag säger så. Men visst vi har ju februaru, mars och april som fortfarande kan överraska, men har det inte blivit vinter nu, behöver det inte bli sen heller anser jag i alla fall.


I morgon måndag ska jag och en av döttrarna torka skåpluckor och lite sånt i köket, behövs verkligen kan jag säga, allra helst då jag tjuvröker under fläkten, men nu blir det skärpning med den saken och ut på balkongen istället, funkar ju hos alla andra så ska det väl fungera för mig också.


Ja som det ser ut just nu kan detta år bli väldigt spännande på olika sätt o vis, ska ju bli mormor igen detta år sååå spännande.

Annars går livet på i samma lunk som tidigare, inget nytt för mig i år vad jag vet. 


En sak är jag besviken på sen förra året, det är att jag gratulerade 2 personer i november, men ingen respons från nåt håll. Har insett att jag förmodligen trängt mig på dessa personer, så nu får det vara, tänker inte försöka med nåt mer kontakt försök. Den ena personen hade jag eventuellt tänkt få träffa till sommaren, men det får nog vara känns det som, varför riva upp gamla sår när vederbörande inte bryr sig. Kommit till en punkt i mitt liv då jag skiter i folk som inte ger nån som helst respons, inte ens ett tack för gratulationerna, ja ja tänker inte lägga er mer energi på sånt som tar energi av mig, sån energi som jag egentligen inte har längre.

Så pappskallar är dom allihopa, vill dom inte veta av mig så slipper dom, värre än så är det inte.


Ja mer än så här blir det inte denna gång, så over and out för nu, ha´ne alla.


 

Ovido - Quiz & Flashcards