Direktlänk till inlägg 16 maj 2019

Doktorn

Av Eva Hellqvist - 16 maj 2019 10:24

Igår hade jag ett möte med min doktor i Uppsala, så det sker via datalänk med min kontaktperson och doktorn i datorn. På det stora gick det bra faktiskt. Att jag mår skit just nu beror på att jag trappat ner min ångest medecin för snabbt, och det är isf kroppens sätt att reagera genom att ta fram depressionen, ja nån reaktion måste det ju bli då jag är nere på låga doser nu, jämfört med vad jag haft. Hon sa att jag inte skulle trappa ner mera just nu, utan låta kroppen komma ikapp på nåt sätt. Och att jag "tappat" sömnen trodde hon berodde på samma sak, bara kämpa vidare med sömnbrist och depression ett tag till. Men jag får vara glad att man inte har några tider att passa, så oftast kan jag vila en stund på dagen om jag vill och behöver.


Annars är det väl ganska lugnt omkring mig just nu, en närstående person till mig har liksom vänt mig ryggen, och jag har gjort samma sak, varför kämpa i motvind för något som inte ändras ändå, känner jag, och jag har ingen ork över till den biten heller, så lugnast så som det är. Tråkigt bara, men inget att lägga energi på.


Idag ska jag koka fläsklägg tänkte jag, är väl vad frysen kan erbjuda en dag före pension, men det är inte fy skam det heller, ganska gott, och det är länge sen jag åt det, så det kan ju bli gott.

Håller på med socker kurvor, ska till diabetes sköterskan på måndag, och då måste jag ju ha några värden att visa upp.


Ja så mycket mer har jag inte att skriva om denna gång, men over and out till nästa gång andan faller på.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Hellqvist - 10 maj 2020 10:55

Ja jag vaknade irriterad i morse, delvis vet jag varför, men delvis inte. Inser att vissa planer inför sommaren måste läggas på hyllan till nästa sommar, men då är frågan om jag pallar att köra bil, så drömmen kanske trots allt ska vara just en dröm....

Av Eva Hellqvist - 26 januari 2020 10:11


Startade en ny blogg vid nyår, men den var ingen större hit, så tillbaka till det gamla och hemtama.   Ja januari går mot sitt slut, och vintern har icke kommit riktigt. Liite snö finns det, ingen kyla att prata om, visst har det varit nån enstak...

Av Eva Hellqvist - 15 december 2019 13:01

Fort gick det att bli 3:e advent, men jag har inte ens tänt första ljuset ens, bryr mig inte så mycket om det. Snart jul, ja det blir inte så mycket jul här hemma för min del. Ingen som helst respons på den hjälp jag frågat om, men skit samma. Det är...

Av Eva Hellqvist - 22 november 2019 10:04

Ja nu är det verkligen den gråa årstiden, jag tycker inte om detta, vill ha lite vitt på backen igen. Det var vitt ett par dagar, då mådde jag bättre än dessa gråa dagar. Tycker inte om snö, men ca 1 dm kan det komma, det skulle räcka, då blir det lj...

Av Eva Hellqvist - 14 november 2019 11:15

Har många tankar om hur mitt liv vart, mycket som hänt, mycket sorg man gått igenom, mycket sorg som finns kvar. Tror eller jag vet att viss sorg alltid kommer att finnas kvar på ett eller annat sätt, men man lär sig att leva med den. Men nu när vi n...

Ovido - Quiz & Flashcards