Direktlänk till inlägg 25 april 2018

Sjukgymnast

Av Eva Hellqvist - 25 april 2018 09:42

I måndags var jag till sjukgymnasten för kontroll, han mätte hur många grader jag fick upp armen åt olika håll, fick även 2 nya övningar som skall göras tillsammans med dom andra och åter om ca 1 månad. Då blir det nog fler övningar skulle jag tro. Bara att flaxa på med armarna och hoppas det gör nytta.


Ny rullator vart det också, så nu är det ingen ramsne variant, utan en helt sprillans ny, så blank och fin.

Så nu kanske man kan gå till affären själv snart, men börja med kortare sträckor först, så det går så sakteliga framåt och det kan jag lova känns bra. Direkt efter op trodde jag inte jag skulle kunna stå på benen själv mer och att armen inte skulle kunna fungera mer, men nu använder jag inte rullstolen, har inte ont i höften längre och armen går det ju som sagt framåt med.

Så det finns kanske en ljusning för mig också, fast ibland känns det inte som så. Men det beror ju på mitt allmän tillstånd som jag aldrig vet hur det är från dag till dag.


Ett kort inlägg denna gång, kanske blir det längre nån annan gång............. over and out.........


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Hellqvist - 10 maj 2020 10:55

Ja jag vaknade irriterad i morse, delvis vet jag varför, men delvis inte. Inser att vissa planer inför sommaren måste läggas på hyllan till nästa sommar, men då är frågan om jag pallar att köra bil, så drömmen kanske trots allt ska vara just en dröm....

Av Eva Hellqvist - 26 januari 2020 10:11


Startade en ny blogg vid nyår, men den var ingen större hit, så tillbaka till det gamla och hemtama.   Ja januari går mot sitt slut, och vintern har icke kommit riktigt. Liite snö finns det, ingen kyla att prata om, visst har det varit nån enstak...

Av Eva Hellqvist - 15 december 2019 13:01

Fort gick det att bli 3:e advent, men jag har inte ens tänt första ljuset ens, bryr mig inte så mycket om det. Snart jul, ja det blir inte så mycket jul här hemma för min del. Ingen som helst respons på den hjälp jag frågat om, men skit samma. Det är...

Av Eva Hellqvist - 22 november 2019 10:04

Ja nu är det verkligen den gråa årstiden, jag tycker inte om detta, vill ha lite vitt på backen igen. Det var vitt ett par dagar, då mådde jag bättre än dessa gråa dagar. Tycker inte om snö, men ca 1 dm kan det komma, det skulle räcka, då blir det lj...

Av Eva Hellqvist - 14 november 2019 11:15

Har många tankar om hur mitt liv vart, mycket som hänt, mycket sorg man gått igenom, mycket sorg som finns kvar. Tror eller jag vet att viss sorg alltid kommer att finnas kvar på ett eller annat sätt, men man lär sig att leva med den. Men nu när vi n...

Ovido - Quiz & Flashcards