Alla inlägg den 1 januari 2019

Av Eva Hellqvist - 1 januari 2019 10:41

Ja då har det blivit ett nytt år, det gamla 2018 var inget höjdarår kan jag villigt erkänna, operation i februari sen konvalesent ett tag, sen träning för att komma tillbaka, sen i september hamnade jag på sjukhuset en vecka tack vare en tjocktarmsinflammation, och då hittades det även att jag har lite för mycket vätska i hjärtsäcken, vid kontroll nu i december var det oförändrat. Uppföljning efter sommaren om inget tillstöter.


Håller samtidigt på att trappa ner min ångest medecin, för att senare få ett annat preparat.

Allt detta har satt sina spår hos mig, kanske djupare än nån tror, men hoppas att detta år blir bättre, och att man kanske kan hålla sig på benen, men jag verkar ju råka ut för det mesta, så nu kanske man ska invänta ett lårbensbrott eller nåt åt det hållet, har ju liksom lite svårt att tro på ett "skadefritt" 2019.


30:e september blev jag mormor till lilla Saga, Elin och hennes Rickard´s lilla dotter, så det var det 5:e barnbarnet. Ja det var en kort sammanfattning av 2018, och som sagt väntar jag bara på nästa grej som ska slå till, lika bra att vara förberedd.


Jo absolut inte att förglömma att Curt Hellkvist kom upp på mc:n i somras, det var verkligen jätteroligt.


 


Detta är alla mina barnbarn <3 <3 <3 <3 <3


 

Ovido - Quiz & Flashcards