Direktlänk till inlägg 19 december 2017

Snart Jul

Av Eva Hellqvist - 19 december 2017 08:35

Ja nulkas det jul igen, inget jag ser fram mot, ska bara vara hemma och gå i pyjamas hela julen, mår bäst då. Har slitit så mycket genom åren för att alla ska få en bra jul, men sen jag förlorade Rasmus är julen mest förknippad med ångest.


Detta år har varit mest bara skit, förkylningar massa tandläkarbesök för att sanera överkäken och få nya tänder, sen en massa spring för korrigering, sen i juli hade jag ju planer att försöka ta mig hem till Ivantjärn några dagar, men ödet ville annorlunda, först sa ekonomin ifrån, sen vart jag sjuk i den vevan, ambulans transport till S-vall då magen "lagt" av helt, men det fixades och jag fick åka hem en torsdag, duschade och mådde så bra man kan göra efter vad jag gått igenom med magen, dagen efter , fredagen 28:e juli skulle jag upp på toaletten, och var nog lite för snabb, fick antagligen ett blodtrycksfall och ramlade,  hamnade på alla fyra och hör hur det knakar i vänster arm, och jag förstod att den gått av, alltså detta var dagen efter att jag kommit hem från S-vall.

Ringa efter hjälp, upp på akuten och en röntgen visade vad jag misstänkte, armen av precis under ledkulan.


Eftersom jag krossade höger axel 2012 och den funkar men inte mer heller, så fick jag en mitella på vänster...... kändes som höjden av otur. Vänste axel har inte läkt, kulan har liksom "rullat iväg på sidan, väntar nu på besked om eventuell operation eller inte.


Så jag kan liksom inte påstå att året 2017 varit nåt bra år för min del, hoppas att 2018 kanske kan bli lite lindrigare med frakturer och allt annat som varit.


Hoppas att alla ni där ute haft ett bättre år än mig, och att ni får ett bra 2018, själv törs jag inte tro på nåt.


Over and out till nästa gång det kommer ett anfall av skrivar lust.


 
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Hellqvist - 10 maj 2020 10:55

Ja jag vaknade irriterad i morse, delvis vet jag varför, men delvis inte. Inser att vissa planer inför sommaren måste läggas på hyllan till nästa sommar, men då är frågan om jag pallar att köra bil, så drömmen kanske trots allt ska vara just en dröm....

Av Eva Hellqvist - 26 januari 2020 10:11


Startade en ny blogg vid nyår, men den var ingen större hit, så tillbaka till det gamla och hemtama.   Ja januari går mot sitt slut, och vintern har icke kommit riktigt. Liite snö finns det, ingen kyla att prata om, visst har det varit nån enstak...

Av Eva Hellqvist - 15 december 2019 13:01

Fort gick det att bli 3:e advent, men jag har inte ens tänt första ljuset ens, bryr mig inte så mycket om det. Snart jul, ja det blir inte så mycket jul här hemma för min del. Ingen som helst respons på den hjälp jag frågat om, men skit samma. Det är...

Av Eva Hellqvist - 22 november 2019 10:04

Ja nu är det verkligen den gråa årstiden, jag tycker inte om detta, vill ha lite vitt på backen igen. Det var vitt ett par dagar, då mådde jag bättre än dessa gråa dagar. Tycker inte om snö, men ca 1 dm kan det komma, det skulle räcka, då blir det lj...

Av Eva Hellqvist - 14 november 2019 11:15

Har många tankar om hur mitt liv vart, mycket som hänt, mycket sorg man gått igenom, mycket sorg som finns kvar. Tror eller jag vet att viss sorg alltid kommer att finnas kvar på ett eller annat sätt, men man lär sig att leva med den. Men nu när vi n...

Ovido - Quiz & Flashcards