Direktlänk till inlägg 25 december 2017

Julafton

Av Eva Hellqvist - 25 december 2017 08:19

Ja nu är den värsta dagen i julhelgen över, själva julafton är den värsta jag vet, de andra går skapligt då finns det liksom inga "krav" på nånting, man kan strula runt i pyjamasen hela dagen, äta när man vill och bara vara, så gör jag även på julafton och vara för mig själv är det bästa, jag vet ju aldrig hur det går med ångesten, men hemma kan jag hantera den som jag vill.


Igår gjorde jag en jultallrik åt mig själv, men tyckte det var nåt som fattades............ naturligtvis hade jag glömt ta fram köttbullar, men det gjorde inget, för jag hade en jävla god Jansson i stället. Köttbullar kan man äta en annan dag, men Jansson gör jag bara till jul, så det gick bra ändå. Satt och glodde på tv, men fanns inget i min smak att titta p, så jag var i säng före 22.00 och sov hela natten till 07.00 i morse.


Pratade i telefon i över 1 timme med en människa som står mig nära, det var trevligt måste jag säga, och det årliga samtalet till Ivantjärn vart avklarad på förmiddagen.


Helt otroligt att Yngve fyllde 95 år i går, helt sanslöst, en person som funnits i mitt liv så länge jag kommer ihåg i alla fall.


Ja summan av kardemumman är att allt gick bra igår, och jag är glad att jag klarat ytterligare en julafton utan psykiskt haveri, tror att det beror på att jag donar och har bara mig själv att bry mig om. För mig ett fungerande koncept, så det fortsätter man med så länge det funkar.


Önskar alla en God fortsättning på helgen ............. over and out  till nästa gång skrivanfallet attackerar mig.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Hellqvist - 10 maj 2020 10:55

Ja jag vaknade irriterad i morse, delvis vet jag varför, men delvis inte. Inser att vissa planer inför sommaren måste läggas på hyllan till nästa sommar, men då är frågan om jag pallar att köra bil, så drömmen kanske trots allt ska vara just en dröm....

Av Eva Hellqvist - 26 januari 2020 10:11


Startade en ny blogg vid nyår, men den var ingen större hit, så tillbaka till det gamla och hemtama.   Ja januari går mot sitt slut, och vintern har icke kommit riktigt. Liite snö finns det, ingen kyla att prata om, visst har det varit nån enstak...

Av Eva Hellqvist - 15 december 2019 13:01

Fort gick det att bli 3:e advent, men jag har inte ens tänt första ljuset ens, bryr mig inte så mycket om det. Snart jul, ja det blir inte så mycket jul här hemma för min del. Ingen som helst respons på den hjälp jag frågat om, men skit samma. Det är...

Av Eva Hellqvist - 22 november 2019 10:04

Ja nu är det verkligen den gråa årstiden, jag tycker inte om detta, vill ha lite vitt på backen igen. Det var vitt ett par dagar, då mådde jag bättre än dessa gråa dagar. Tycker inte om snö, men ca 1 dm kan det komma, det skulle räcka, då blir det lj...

Av Eva Hellqvist - 14 november 2019 11:15

Har många tankar om hur mitt liv vart, mycket som hänt, mycket sorg man gått igenom, mycket sorg som finns kvar. Tror eller jag vet att viss sorg alltid kommer att finnas kvar på ett eller annat sätt, men man lär sig att leva med den. Men nu när vi n...

Ovido - Quiz & Flashcards